İnTeRNeT TeKNoNoJi KuRuMLaRı FoRMu
Merhaba arakadaşlar iletişim için
lütfen üye olunuz

İnTeRNeT TeKNoNoJi KuRuMLaRı FoRMu

..::Bir Forum Olmakla --261-- SeRuVeNCiNiN meKaNıYıZ::..
 
AnasayfaAnasayfa  GaleriGaleri  TakvimTakvim  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Giriş yapGiriş yap  

İslam Kardeşliği Ne Gerektirir?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
!!..AkTiF Üyé..!!
!!..AkTiF Üyé..!!
avatar
Yaş :
Kayıt tarihi : 28/01/08
Mesaj Sayısı : 229
Bulunduğunuz İl :
Meslek/Hobi :
Tuttuğunuz Takım :

MesajKonu: İslam Kardeşliği Ne Gerektirir? Şubat 9th 2008, 00:54

İslam Kardeşliği Ne Gerektirir?






slam Kardeşliği Ne Gerektirir?

Meral Günel

اَلْمُسْلِمُ أخُو الْمُسْلِمِ لاَ يَظْلِمُهُ وَلاَ يُسْلِمُهُ مَنْ
كَانَ فِي حَاجَةِ أخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ وَمَنْ فَرَّجَ
عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ بِهَا كُرْبَةً مِنْ
كُرَبِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ
يَوْمَ الْقِيَامَةِ
Müslüman müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, onu (düşmanına) teslim
etmez. Kim, (mümin) kardeşinin bir ihtiyacını giderirse Allah da onun
bir ihtiyacını giderir. Kim müslümanı bir sıkıntıdan kurtarırsa, bu
sebeple Allah da onu kıyamet günü sıkıntılarının birinden kurtarır. Kim
bir müslümanı(n kusurunu) örterse, Allah da Kıyamet günü onu(n
kusurunu) örter.
Buhârî, Mezâlim, 3; Müslim, Birr, 58.

Müslüman barış, selamet ve esenlik davetini kabul ederek Allah'ın
koruması altına giren kişidir. İslam, "es-Selam" olana, her şeyi
selamette kılana teslim olmak, kendini insana şah damarından yakın
olana (Kaf 50;16) emanet etmektir. Müslüman, iradesini Allah'ın iradesi
içinde eriterek O'na yaklaştığı ölçüde haksızlıktan, zulümden,
bencillikten, mütecessis ve mütekebbir olmaktan uzaklaşacak,
Peygamberin sunduklarına sarıldığı ölçüde O'na yakınlaşacaktır. Hakk'a
giden yolun yalnız aşılamayacağının, daimî uzletin marazî olduğunun
bilinciyle halkla, Hakk'ın razı olacağı bir birliktelik
gerçekleştirecektir. Bu Hadis-i Şerifte bir müslümanın diğer müslümanla
ilişkisinin temel dayanakları sunulmaktadır.
Mü'minlerin birbirleriyle kardeş ilan edilmesi hem Kur'an-ı Kerim'de (
Hucurat 49; 10) hem de hadislerde vurgulanmıştır. Bu kardeşlik, varlık
sebebini aynı dine mensup olmaktan alarak köle-efendi, zengin-fakir,
siyah-beyaz, kadın-erkek ayrımı yapmadan, etnik ve kültürel
farklılıkları ayrılık vesilesi değil, renklendirici unsurlar olarak
görmeyi gerektiren toplumsal bir bağ oluşturur. Bu bağın gücü öylesine
kuşatıcıdır ki, İslam toplumuyla uzlaşı içine girmiş zimmîler ve
muahedleri de kapsamına alır. Bu bağlamda mü'minler kardeşçe yaşamanın
tüm sorumluluklarını yerine getirmekle yükümlüdür. Dünyada haksızlığın
engellenmesine, temel insan hak ve hürriyetlerinin tesisine katkıda
bulunmak, ülke içerisinde ise bunlara ek olarak mü'min kardeşler
arasındaki anlaşmazlıkları adaletle çözüme kavuşturmak, haksızlıkta
ısrar edenlere karşı haklının yanında yer almakla yükümlüdürler.
(Kur'an Yolu; c.5, s.93)
Din kardeşi olmak didişmeyi değil dayanışmayı, aldatmayı değil
paylaşmayı, umursamazlığı değil diğergâm olmayı gerektirir. Size,
dünyanın neresinde olursanız olun köklerinizi hatırlatır. Damar damar
çekilirsiniz kendisinden neşet ettiğiniz köklere doğru. Kopamaz
kaybolamazsınız. Kardeşlik duygusunu korumak sizi kaoslardan kurtarır,
yitip gitmezsiniz. Hayata tutunur, yeni başlangıçlar dokursunuz gönül
tezgahınızda. Kendinizi bir topluma ait hissederek gel geç hevesler
peşinde koşmazsınız. Bu nedenledir ki Kur'an ve Sünnet müslüman
kimliğini inşa ederken kardeşlik vurgusuna ayrı bir önem verir. Dinin
öngördüğü kardeşlik anlayışı bihakkın hayata geçirildiğinde genç yaşlı
tüm insanlar kendisine toplumda bir yer bulacak böylece başkalarının
onayına ihtiyaç hissetmeden, onay görmeyen bağlılıklara
sarılmayacaktır.
Toplumu besleyen ana damarlardan biridir kardeşçe yaşama ilkesi.
"Müslüman müslümana zulmetmez, onu düşmana teslim etmez" ifadesi,
ihaneti, arkadan vurmayı kişisel çıkarı toplum menfaatinin önüne
geçirmeyi yasaklayan, maddî-manevî her türlü zulmü, haksızlığı önce
zihinlerden sonra da yaşantılardan kazıma çabasını gösteren bir
ifadedir. Toplumsal huzuru dinamitleyecek hiçbir girişimin
onaylanamayacağının bildirgesidir aynı zamanda. Müslüman'ın, müslüman
olmasının doğal sonucu olarak zihninde böyle çarpık bir düşünceye yer
olamayacağının ilanıdır. Mü'mini "Kendisi için arzu ettiğini din
kardeşi için de arzu etme"(Buhari, İman 7) düsturuna taşımada
kılavuzluk yapacak kriterdir.
Bu hadiste, kardeş olmanın hayatı ve ilişkilerin tüm boyutunu kuşatan
yönüne sorumluluk eksenli bir perspektif kazandırıldığını da
görmekteyiz. Birbirinden haberdar ve birbirine duyarlı insanlardan
oluşan bir toplum modeli sunulmaktadır. Bu açıdan bakıldığında
sıkıntıların, biz onlardan kurtulmak için boğuşup dururken, fark
edemeyeceğimiz bir şekilde hayatın anlamını sunduğunu düşünmek mümkün.
İster maddî ister manevî boyutta olsun sıkıntılar, onu yaşayanla ona
şahit olan için sınanma sürecidir aslında. Sıkıntıyı yaşayan için
sabırla direnebilme, sıkıntıya şahit olan için ise yardıma ihtiyacı
olana destek elini uzatabilme kabiliyetinin ortaya çıkacağı bir sınanma
süreci. Yani aslında insanlık kabiliyetimizin ortaya çıkacağı bir
süreç.
Bu insanlık yarışındaki zorlu etaplardan biri de başkasının geçmişinde
gördüğümüz ayıp ve kusurların üzerine gitmeden, bağışlayıcı ve
hoşgörülü olabilme kısmıdır. Hata ve kusurların ifşa edilmesi, durumun
ıslahına bir katkı sağlamadığı gibi insan onurunun zedelenmesine ve
kişinin duyarsızlaşmasına vesile olabilir. Tenhalarda işlenen
yanlışlıklar alenî olarak yapılmaya başlar. Bu durum ise yanlış yapanı
yolundan döndürmediği gibi yanlışın yayılmasına da zemin
hazırlayabilir. Kardeş olmak, kardeşine karşı sorumluluk taşımak
demektir. İlişkileri daha ileri seviyelere taşıyabilmek için elden
gelen gayreti göstermeyi gerektirir. Kaldı ki, kusur örtücü olmak, o
kusura karşı duyarsız olmayı da gerektirmez. Suçun/yanlışın işlenirken
görülmesi halinde takınılması gereken tavır bellidir: İnsanların
bilinçlenmesine yardımcı olarak suça engel olmaya gayret etmek Buradaki
hassas denge, insanın geçmişinde yaşadıkları ile ilgili olarak kişilik
haklarının korunması yönünde ayarlanmalıdır. Müslümana düşen görev
içindeki merak ve öğrenme dürtüsünü, kendisini ve tüm insanlığı bir
adım ileri taşıyacak ilim yolunda kullanmasıdır. Kur'an'da yasaklanan
da fıtratımızdaki bu araştırma hissinin dumura uğramış hali olan
tecessüstür.

www.sonpeygamber.info - Intro
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör

İslam Kardeşliği Ne Gerektirir?

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
İnTeRNeT TeKNoNoJi KuRuMLaRı FoRMu :: _------------۩۞۩๑ DiNi BöLüM ۩۞۩๑-------------_ :: Dini Bilgiler -